Basis Arbodienst Nieuws
Alles rondom werk en gezondheid
Nieuws van Basis Arbodienst
Lees hier het laatste nieuws van Basis Arbodienst over werk, gezondheid en arbodienstverlening, geschreven door deskundigen.
Ongeoorloofd of geoorloofd verzuim?
Wat is verzuim? Als een werknemer niet op zijn werk verschijnt is er soms sprake van verzuim. Het kan gaan op geoorloofd verzuim of om ongeoorloofd verzuim. Beiden leggen wij hier kort uit. Ongeoorloofd verzuim Het komt voor dat een werknemer zonder opgaaf van redenen niet op zijn werk verschijnt. [...]
Waag jij de sprong?
Overstappen naar Basis Arbodienst Ieder jaar worden wij door bedrijven gebeld die willen overstappen naar Basis Arbodienst. Dat klinkt heel simpel, en dat is het eigenlijk ook. Maar er zijn wél een aantal zaken die je goed geregeld moet hebben wil je de stap zetten om van arbodienst te wisselen. [...]
Verbetertraject frequent verzuim
Verbetertraject bij frequent verzuim? Een verbetertraject zet je in als je werknemer disfunctioneert. Er is sprake van disfunctioneren als de werknemer de overeengekomen werkzaamheden niet naar behoren uitvoert, bijvoorbeeld door frequent verzuim. Waar moet een verbetertraject aan voldoen? Een verbetertraject moet in ieder geval 3-4 maanden duren, en het moet de werknemer [...]
Frequent verzuim? Start een verbetertraject!
Je hoort het bij veel bedrijven: het zijn altijd dezelfde medewerkers die zich ziek melden. Juist die personen zijn meerdere keren per jaar afwezig door ziekte of andere redenen. Frequent verzuim bepaalt de sfeer op de werkvloer, niet alleen voor jou als werkgever maar vooral voor je collega’s. Zij vangen immers de lasten op van de afwezige medewerker. Veel werkgevers weten niet hoe ze om moeten gaan met frequent verzuim. Ze sturen een medewerker door naar de bedrijfsarts en verwachten dat het probleem daar wordt opgelost. Maar er is meer dat je kunt doen om het proces bij ziekmelding te monitoren en verbeteren.
De rol van de bedrijfsarts en de behandelaren bij ziekte
Een zieke medewerker geeft aan dat hij niet mag werken van zijn fysiotherapeut, specialist of huisarts? Dan volgt er vaak een lastige discussie. Want hoe belangrijk de eigen behandelaar voor de zieke werknemer ook is; het is de bedrijfsarts die moet beoordelen of een medewerker ziek is.
Wij hebben een slechte bedrijfsarts!
Wij hebben een slechte bedrijfsarts Wij willen graag overstappen naar Basis Arbodienst, want wij hebben een slechte bedrijfsarts. Het klinkt aanlokkelijk een nieuwe klant erbij. Totdat de klant uitlegt waarom hij wil overstappen. ‘Ik heb een zieke medewerker, die is al een tijd ziek, en de bedrijfsarts doet niets en [...]
Deel dit!
Meer nieuws van Basis Arbodienst
Basis Arbodienst is constant in beweging. Alles rondom werk en gezondheid verandert immers ook doorlopend. Wil je op de hoogte blijven van nieuwsfeiten over de voor jou als werkgever relevante onderwerpen? Geschreven door experts die met Basis Arbodienst samenwerken? Vul dan onderstaand je gegevens in en klik op abonneren. Vanaf dat moment heb je toegang tot onze database vol blogs over werk en gezondheid. Je mailgegevens worden niet gedeeld met andere partijen en je kunt je als je dat wil eenvoudig afmelden.