Arbo pakket
Basispakket arbodienst
Omdat onze naam Basis arbodienst is houden we het ook graag simpel. Je hebt de keuze uit slechts één pakket, waarmee je een basis arbo pakket afsluit. Dat is precies wat je wettelijk nodig hebt. Geen moeilijk gedoe, lastige vergelijkingen, hoge kosten en keuzestress.
Arbo pakket met basis arbodienstverlening +
Het basis arbo contract kost bij ons per 1/1/2025 € 28,- per medewerker per jaar (voor oproepkrachten hanteren wij andere voorwaarden). Daarbij is inbegrepen:
- aansluiting bij Basis Arbodienst
- gebruik van de applicatie dotweb waar alle medewerkers worden geregistreerd
- rapportages voor je bedrijf of verzekeraars
- gebruik van eigen dossier omgeving voor zieke werknemers
- toegang tot alle arbo specialisten
- opstellen verzuimprotocol indien niet aanwezig
- verwerken ziek- en herstelmeldingen
- melden van frequent verzuim en bespreken hiervan
- melden regres bij ongevallen waarvoor derde verantwoordelijk zijn
- toegang tot vertrouwenspersoon
Arbo pakket met dienstverlening op verrichtingenbasis
Alle verdere dienstverlening is op basis van verrichtingen. Maar iedere verrichting doen we op basis van onze ervaring en in overleg met jou waardoor je bovenop de kosten blijft zitten. Wil je de tarieven van de diverse verrichtingen weten? Vul dan het contactformulier, stuur een mail naar administratie@basisarbodienst.nl of bel 085-4835804.
Wij hanteren vaste coderingen voor onze diensten waardoor je altijd op de factuur kunt controleren welke verrichting we hebben uitgevoerd.
Omdat 90% van alle zieken binnen 10 werkdagen weer hervat heeft starten wij onze dienstverlening pas na 10 werkdagen op, tenzij er een (dringende) reden is dat eerder te doen, bijvoorbeeld omdat er sprake is van een (dreigend) arbeidsconflict. Of omdat je zelf vind dat we iets sneller een beeld moeten hebben.
Onze casemanager neem altijd eerst even contact op om na te gaan of een werknemer hervat heeft en dit wellicht niet is doorgegeven. Ook dat valt onder het basispakket. Is je werknemer nog ziek, dan stellen wij voor wat we onze aanpak zou zijn.
Al onze diensten staan overzichtelijk gerubriceerd op onze dienstenpagina.
Nagenoeg alle arbodiensten hanteren dezelfde soort pakketten en zelfs bijna gelijke tarieven. Het verschil wordt gemaakt door de invulling van de dienstverlening. Je hebt arbodiensten die vinkjes zetten bij alle verplichtingen van de Wet Verbetering Poortwachter en het daarbij laten, Wij doen dat ook, gewoon omdat dat nou éénmaal moet. Maar daaromheen geven wij vooraal veel aandacht, attenderen wij jou op zaken en kiezen soms voor een andere route dan je van een arbodienst gewend bent. Iedere casus is voor ons maatwerk, daar komt het eigenlijk op neer.
Jouw arbodienst op maat, Basis Arbodienst
Heeft iedereen dezelfde aandacht nodig? Nee, zeker niet! Daarom maken wij voor de begeleiding van je medewerkers afspraken op maat. Dat begint eigenlijk al op het moment dat wij zaken met elkaar gaan doen. We nemen de personeelslijst door, en kijken wat we op basis van die lijst al met elkaar kunnen afspreken qua aanpak. Is er iemand die wel even met rust gelaten kan worden omdat hij nauwelijks ziek is? Prima. Heb je een medewerker waarvoor je juist een huisbezoek wil omdat je denkt dar er meer speelt? Geen probleem! Dat doen we dezelfde dag nog.
Wij gaan graag met je in gesprek om meer te leren over jouw organisatie. Wat is de hoogte van je verzuim , wat is je doel en hoe denken wij dat samen te bereiken. Hoe meldt een werknemer ziek? Zijn de leidinggevenden in staat om de meldingen aan te nemen en om de goede gesprekken te voeren? Of moeten we die structuur opzetten en in eerste instantie daarbij helpen en de gesprekken voeren. Er is veel mogelijk om een juiste verzuim structuur neer te zetten waar je algauw de vruchten van plukt. Recent (juli 2024) hebben we daar weer een prachtig voorbeeld van.
Bij Basis Arbodienst vinden we het ook belangrijk om te weten hoe jouw administratie richting UWV eruitziet. Misschien kunnen we daarin al de eerste stappen zetten richting meer efficiëntie. Als een werknemer 104 weken ziek is geweest ben je nog 10 jaar verantwoordelijk en draag je nog 10 jaar lang premie af. Zonde geld en het is vaak te voorkomen met de juiste aanpak. Onze collega Anthon Wout is de expert op dat gebied.
Werken op locatie?
We leggen je bovendien graag uit hoe wij een goede start van onze samenwerking voor ogen hebben en wat onze kijk is op de begeleiding van jou en je medewerkers. Maak je gebruik van een bedrijfsarts op onze locatie, of heb je voldoende medewerkers en faciliteiten om de bedrijfsarts (en casemanager als verlengstuk van je eigen HR Afdeling) bij jou op locatie te laten werken. We hebben veel mogelijkheden.
Wij beschikken over ruime kennis over inzetbaarheid, vitaliteit, preventie (gebundeld is onze VitinZ propositie in samenwerking met Sport Medisch centrum Papendal) arbodienstverlening, verzuim, re-integratie en sociale zekerheid. Ons team kan dit allemaal proactief inzetten om jouw bedrijf iedere dag weer beter te maken.
Heb je vragen over het basispakket of onze andere diensten, neem dan contact op via het contactformulier of bel 085-4835804.