Wij hebben een slechte bedrijfsarts
Wij willen graag overstappen naar Basis Arbodienst, want wij hebben een slechte bedrijfsarts. Het klinkt aanlokkelijk een nieuwe klant erbij. Totdat de klant uitlegt waarom hij wil overstappen. ‘Ik heb een zieke medewerker, die is al een tijd ziek, en de bedrijfsarts doet niets en we horen ook helemaal niets’. Voorheen deden we dat nog wel eens, zo’n klant overnemen inclusief een lopend dossier. Maar het wil niet altijd zeggen dat je dan iets kunt doorbreken in zo’n lastig dossier. Daar komt nog bij dat ik daar niet in geloof, dat een bedrijfsarts niet goed is.
Hulp bij een lastig dossier
Wij hebben daar een andere oplossing voor. Laat ons meekijken in het dossier en de communicatie met de bedrijfsarts oppakken. Want daar zit bijna altijd het probleem, in de wijze van communicatie. We tekenen een aantal documenten in verband met de privacy van de medewerker en gaan vervolgens met het dossier aan de slag.
Hou contact
Ondertussen is het goed om positief contact met je zieke medewerker te houden, zodat als er arbeidsmogelijkheden zijn de inmiddels gegroeide afstand tot het werk en de collega’s geen obstakel zijn.
Dat is soms lastig, contact houden, want waar moet je het over hebben met een zieke medewerker. Toon gewoon belangstelling, bel regelmatig op of stuur een kaartje of kleine attentie. Zorg ervoor dat je er alles aan gedaan hebt om de stap terug naar het werk zo eenvoudig mogelijk te maken.
Heb jij een lastig dossier waarmee wij kunnen helpen?
Heb jij een lastig dossier en twijfel je aan je arbodienst of bedrijfsarts. Wij helpen je graag! Bel ons gewoon even op, leg uit wat het probleem is en waarom het een probleem is en dan kijken wij of en hoe we je kunnen helpen. Dat is vaak direct de makkelijkste manier om te kijken onze manier van werken je bevalt. Maar onze klanten kunnen je vertellen, wij hebben écht aandacht voor jou!
Overstappen naar Basis Arbodienst
En als we je dan geholpen hebben en je bent ervan overtuigd dat Basis Arbodienst beter bij je past, dan gaan we er even voor zitten om te zien wat we allemaal goed moeten regelen om de overstap succesvol te maken. Bijvoorbeeld;
- wat zijn onze tarieven?
- waar zitten onze spreekuurlocaties?
- wat is globaal onze werkwijze en kun jij je daar in vinden?
- welke informatie hebben wij van je nodig om je als klant in te voeren?
- zijn er lopende dossiers die moeten worden overgedragen?
- moeten er machtigingen worden ingevuld voor de overdracht?
- moeten de zieke medewerkers naar de bedrijfsarts en op welke termijn kunnen wij dat inplannen?
- hoe informeer je de medewerkers over de nieuwe arbodienst?
Neem contact op met Basis Arbodienst en maak snel een afspraak!